2012-05-07

Väskan har kommit!


Det visste jag emellertid inte när jag började skriva detta inlägg. Därför skriver jag som om den fortfarande försvunnen och jag har också kunnat komplettera texten med bilder i efterhand. Om ni vill se bilderna bättre, kan ni klicka på den. De öppnas då i ett nytt fönster med bättre upplösning.

Det känns lite konstigt natt vara här i år. Allt började så knöligt med resan över München. Jag har ännu inte fått min väska och det börjar bli svårt på flera sätt. Det största problemet är att jag börjar få slut på snus. Jag kan heller inte ladda mina saker; telefon, padda eller kamera. Bilderna jag tar kan jag inte få in i paddan. Det har blivit väldigt lite fotograferat hittills för övrigt. Det känns som om de kort man ska ta redan är tagna. Flatiron, Empire state building o s v. Jag kan väl inte ta kort på dem varje år.

Vaknade 04:45 i morse, bloggade och gick ut kl 07:00. Jag gick nerför Broadway till Gi-Gi´s vid 72:a gatan från 107:de där jag bor.


Där intog jag min första frukost bestående av French toast, bacon och en bagle med gräslökscreamcheese. Jag fortsatte nedför Broadway till 20:de gatan. Jag slank över på 6:tte avenyn för att titta på en cykeltävling.


Runt 40 000 cyklister cyklade norrut på Manhattan. Mitt mål var Century 21 vid Ground zero. Det är en stor klädaffär, lite "out-let aktigt". De har väldigt bra priser om man hittar något som tilltalar en. Jag har köpt alla mina strumpor där sedan 2008. Idag var jag ute efter mera strumpor men även kalsonger. Jag har ju inget sådant nu när väskan är borta.

Klockan hade hunnit bli drygt 9 när jag var vid 20:de gatan och jag insåg att jag var alldeles för tidigt ute. Jag tog en sväng förbi "Hell´s kitchen flea market" istället.


Det ligger på 39:onde gatan mellan 9:onde och 10:onde avenyn så jag fick gå tillbaka en bit. Väl där gick jag ett varv och kännde att jag var hemskt trött i fötterna. Jag hittade inget intressant utan tog tunnelbanan ner till Century 21 och köpte det jag skulle. Sedan kunde jag inte hålla mig längre utan gick till J&R och köpte en bunt cd-skivor.


Så här bedrövligt hanterar djur i denna stad. Undrar vad dessa valpar kommer till för sorts hem. Att impulsköpa en valp kan aldrig bli bra. Tror jag i alla fall. När vi ändå är inne på hundtemat passar väl den här bilden ganska bra.


På väg till hotellet stannade jag till på 34:de gatan och käkade korv på Nathan´s.


Chilikorv med surkål blev det. När jag kom hem lade jag mig och slapopade en stund och lyssnade på mina skivor.

Det var tvunget att köpa någon t-tröja idag också- Jag tog tunnelbanan till St Marks Place där jag vet att det finns fina kläder och köpte två nya batikmönstrade t-tröjor. Åkte sedan till Firehouse och tog en iskall Corona.


Efter en Budweiser gick jag till Cleopatras needle och träffade Irene. Det blev ett kärt återseende även om jag har någon sorts sammanbiten grundton i mig dessa dagar. Jag gav henne en presentförpackning med fem olika sorter Absolut vodka. Ken och Patty var också där som vanligt. De har jag också träffat förut.. Sedan kom Mike och vi satt och pratade New Yorks musikscen en stund. Han är, liksom jag, ett stort Allman brothers fan. Vid 9 gick jag hemåt och gick in på en mataffär (Gristedts) för att köpa något ätbart. Därinne mötte jag David Johansen från New York Dolls. Jag frågade om jag kunde få hans autograf men han sa nej och skrattade.

Jag lade mig direkt när jag kom hem och då ringde telefonen och flickan i lobbyn meddelade att min väska kommit. Jag blev utom mig av glädje men orkade inte gå ner för att hämta den.

Klockan 03:45 väcktes jag av en granne som höll på att krångla. Det är hemskt lyhört här. Han duschade i 1 1/2 timme i rummet bredvid. Det lät som om han skurade trasmattor i badkaret också. Därmed var det slut på min nattsömn. Jag gick ner och häämtade väskan och började ladda mina prylar.

Nu ska jag duscha och gå någonstans för frukost.

35 798 steg.

- Upplagt med min iPad. För att se bilderna bättre måste man klicka på dem. De öppnas då i Picasa i full upplösning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar