2012-05-04

Stockholmståget var drygt en halvtimme försenat redan från Kristinehamn. Jörgen hade skjutsat ner mig till stationen. Strax innan han hämtade mig vid kapellet hade jag låst och larmat huset. När jag satt på trappan kom jag plötsligt på att jag glömt skriva ut en av de många biljetter jag har inför denna resa. Jag jåste upp, larmade av och sprang upp och satte i alla elkontakter igen. Startade datorn och väntade på att mitt nätverk skulle återupprättas. Sedan skrev jag ut biljetten och stängde ner allt igen.

Varje gång jag ska iväg blir jag sammanbiten och lite dyster. Orolig att jag glömmer något viktigt o s v. I förrgår när jag lagt mig hemma kom jag på att jag glömt att trimma skägget. Trimmar jag det innan jag åker kan det gott växa i de 10 dagarjag äär utan min rakapparat. När jag stod på järnvägsstationen i Kristinehamn nådde dysterheten sin kulmen. -Vad håller jag på med, tänkte jag? -Ska det verkligen vara nödvändigt att krångla sig iväg på detta vis? Jag kände igen känslan från föregående år och visste att det skulle gå över. Väl ombord på tåget rann oron av mig.

Precis en timme försenade anlände tåget till Stockholm central. Då hade det ursprungliga tåget rasat i Hallsberg och vi fick byta till ett gammalt Intercitytåg. Jag åt en pizzaslice på Pizza-Hut och tog flygbussen ut till Arlanda. Som vanligt hade jag bokat ett litet rum utan fönster på Rest and Fly. Rummen blir helt kolsvarta när man släcker och endast ett litet sövaande sus från ventilationen hörs. Jag sover jättebra där. Jag gick sedan upp i teerminalen och checkade in. Sedan avslutade jag dagen med att stryka på en väl tilltagen portion kortisonsalva på tandborsten av misstag. Det var svårt att få bort den feta salvan ur borsten kan jag meddela. Jag la mig sedan och påbörjade min födelsedagsbok jag fått av Lina, "Skojarna i örtagården" av herr Paasilinna.

Nu på morgonen den 5 maj sitter jag och äter Mc Donaldsfrukost. Det finns fritt nätverk här. Nu ska jag påbörja färden genom flygplatsen fram till gaten.. En nog så jobbig tur med svångremsavtagning och hela biten i säkerhetskontrollen. Nästa blogginlägg gör jag när jag kommit fram..

9437 steg på stegräknaren första dagen.


- Upplagt med min iPad. För att se bilderna bättre måste man klicka på dem. De öppnas då i Picasa i full upplösning.

3 kommentarer:

  1. Om mina kalkulationer stämmer ska du i skrivande stund precis till att landa i New York. Välkommen!
    Det ska bli kul att ses igen! Maila mig med en tid och ett datum som passar dig så kan vi ta ett par öl eller ett par glas sake.

    SvaraRadera
  2. Det gör jag! Det ska bli trevligt!

    SvaraRadera
  3. Nu har jag hittat hit! Du verkade skönt resklar och laddad för bra dagar i New York när jag träffade på dig på stationen i fredags strax före tåget rullade in. Ska bli kul att följa din resa på bloggen! Ha en riktigt bra resa!
    /Lars

    SvaraRadera