2012-05-11

Glömde att lägga upp några bilder från gårdagskvällen.


Jag på Groove.


Ivar ringer till sin syster.


Jag och "Bolo". Det första intrycket av Bolo var att han inte är någon man frivilligt brottas med. Kanske ännu midre ägnar sig åt ofrivillig brottning med. Han sa i alla fall att om vi vill gå till Cafe Wha? efteråt och får problem där så kunde vi bara "hälsa från Bolo".

Här har man också någon konstig regel som säger att man inte får sitta bredvid varandra vid ett bord på puben. Ivar och jag satt längst fram vid scenen på Cafe Wha? vid ett bord med en bänk på varje sida om bordet. Om vi satt mitt emot varandra, satt Ivar med ryggen mot scenen. Givetvis flyttade han över till min sida men se det gick inte. Vi blev tillsagda hela tiden, -You are not allowed to sit like that. Varför? Ingen aning och Ivar visste inte heller. Amerikansk konstig regel. Om någon satt mitt emot och vi satt bredvid varandra var det ok men inte om det inte satt någon annan på andra sidan om bordet.

Började denna dag med frukost på GiGi´s på 72:a gatan iförd kortbyxor och med medhavd bok. Hade planerat att tillbringa denna soliga dag i Central park. Direkt jag kom utanför hotellet insåg jag att jag var felklädd. Det såg så varmt ut när jag tittade ut genom hotellfönstret men i själva verket blåste det iskallt. Jag tänkte väl att jag hittar lä i Central park men jag frös hela vägen dit.





Jag gick runt lite och la mig sedan en stund på gräset och njöt men de isiga vindarna tilltog så jag fick ge upp.


Ett bröllop i parken. Jag promenerade ner till Toys´r´us på Times square och köpte lite Lego till Felix. Sedan gick jag till Rockefeller center och tog en tur upp till "observation deck" även kallat "Top of the Rock".


Jag har varit där förut men den utsikten kan man inte få nog av.


Efter det åkte jag hemåt och tog kvällsmat på "The Hummus place" igen. Jag la mig och lyssnade på fyra nyinköpta cd-skivor innan jag somnade.

Under kategorin amerikanska, inta alltför genomtänkta lösningar kan jag även presentera denna toalett som inte går att sitta på ordentligt eftersom benen tar i väggen framför. Denna finns på mitt hotell.

30 721 steg.


- Upplagt med min iPad. För att se bilderna bättre måste man klicka på dem. De öppnas då i Picasa i full upplösning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar