2012-05-10




Började dagen med att gå ner till ett ställe som det tipsats om på bloggen, "Ett annat New York". 3 Star Coffee Shop heter det och jag beställde en Tuna melt och en Cola float. Det äter man tydligen inte till frukost så jag fick tjata till mig denna anrättning. Men det var underbart gott. Jag tog sedan tunnelbanan ner till skivaffären J&R för att komplettera min skivsamling lite. Jag ringde Ivar och han kom ner till skivaffären sedan föreslog jag att vi skulle åka upp och titta på Miles Davis grav i Bronx.


Han ligger på kyrkogården Woodlawn cemetary som ligger viid 4:ans tunnelbanas ändhållplats. Det ligger flera storheter ur jazzhistorien på denna kyrkogård. Men att hitta de gravar man vill se är inte lätt. Vid entrén satt en karta där vissa av dem var markerade. Vi frågade också en vakt om det fanns kopior på kartan men det gjorde det inte. Jag fick fotografera den men mini Phone så vi kunde ha viss ledning av fotografierna.


Miles Davis grav var enkel att hitta.


Obligatorisk bild...


Alldeles intill låg också Duke Ellington. Här kommer några fler bilder på gravstenar som tillhör andra musiker som jag inte känner till men som Ivar blev överlycklig av att få se.


Ivar hedrar denna trummis med att posera som en trumslagare.











Efter kyrkogårdsbesöket var vi ordentlig möra i benen och fruktansvärt hungriga.


Vi gick till en spansk restaurang i närheten av tunnelbanan.


Där fick vi oss riktiga skrovmål för en liten penning. Sedan åkte vi ner till The Village och "Groove" igen och fick oss några öl. Jag lovade Ivar att jag skulle stå för notan. $ 100 gick det på och då vaar det äändå "Happy hour". Vi gick vidare till "Cafe Wha?" och lyssnade på ett underbart coverband. Nu var det Ivars tur att betala och det gick på $ 100 igen. Jag tug tunnelbanan hem sent denna natt.

43 147 steg. Ca 10 000 av dessa tog jag nog på dansgolvet.


- Upplagt med min iPad. För att se bilderna bättre måste man klicka på dem. De öppnas då i Picasa i full upplösning.

2 kommentarer:

  1. Hej Eddie! Jag och min man är också här nu!
    I helgen blir det fint väder! :)

    SvaraRadera