2012-05-08

Jag gick och åt frukost på ett ställe som heter Park West. Det ligger vid 108:de och Central park.


Ett mysko litet ställe med väldigt goda smörgåsar. Ken på Cleos tipsade mig om stället i går kväll. När jag gått därifrån kom jag på att jag glömde att betala så jag fick vända tillbaka och göra rätt för mig. Han trodde jag skulle betala om jag åt frukost där en annan dag sa han så det var lugnt.

Jag tog tunnelbanan ner till Port Authority som är en jättestor buss-, och tunnelbanestation. Jag skulle ta en buss ut till Woodbury common, en stor outlet på New Jerseysidan. Resan dit tog en timme och stället var gigantiskt.


Fin utsikt från bussen.


Det låg fint bland skogsbeklädda kullar. Käkade "corndogs" till lunch.


Det är kryddstarka korvar med frityrsmet runt. Woodbury common består av ett område med en massa likadana småhus som sitter ihop. i varje hus finns minst en affär. Alla affärer har en egen ytterdörr. Det är alltså inte en galleria med butiker. Men butikerna var lite för trendiga för mig.. Jag hade nog föreställt mig att det skulle vara en plats med massa affärer med billiga kläder och skor men så var det inte. Det var märkesbutiker såsom Armani mm. Jag köpte en skjorta på "The North face" i alla fall. Mitt egentliga mål var att köpa en ny större resväska och det gjorde jag också. En rosa...


Storleken fanns inte i någon annan färg men det spela inte mig någon roll. Nu syns den bra på transportbandet på flygplatsen i alla fall. Jag köpte också ett par gröna Converse till Felix och ytterligere ett par höga röda till en kompis. $ 45 fick jag betala för paret. Något mer än förra året om jag inte minns fel.
När jag kom tillbaka till Manhattan åkte jag hem med grejerna, slappade en stund och gick sedan och åt på ett ställe som heter "Hummus place" på Broadway.


En underbar portion hummus av olika sorter och bröd därtill.

Jag är tröttare i år än jag varit förr. Jag tänkte nästan gå hem och lägga mig efter jag ätit men klockan var bara 19. Jag tog tunnelbanan ner till 14:de gatan istället. Jag tänkte fortsätta jakten på ett par gula converse till Felix kompis Albin. Jag gick igenom alla skoaffärer jag hittade (ca 15 st) men några gula i rätt storlek fanns inte. Däremot hittade jag ett par nya svarta Asics till mig sjläv. Jag gick ända ner till Chinatown innan jag åkte hemåt igen. Nu ska jag lägga mig och lyssna på skivor tills jag somar.

26 259 steg på stegräknaren.


- Upplagt med min iPad. För att se bilderna bättre måste man klicka på dem. De öppnas då i Picasa i full upplösning.

3 kommentarer:

  1. Corndogs alltså? Kanske inte det allra nyttigaste men säkert gott. Låter ju som något som skulle kunna funka bra i Lusasken. :)

    SvaraRadera
  2. Nu har jag läst ifatt! Jobbig ditresa och synd med väskan, men tur att det ordnade sig och att du fick nästa resa betald genom checkarna.

    Converse har väl en egen butik (eller flera) om jag inte minns fel? Kolla det.

    Ha det fortsatt bra!

    SvaraRadera
  3. Det finns inte gula Converse i hela New York just nu. Jag har kollat två Conversebutiker.

    SvaraRadera