2012-05-15

Denna dag har jag planlöst irrat omkring som ett plankton i New York. Jag började med frokust på det vanliga stället.


Så här ser det ut. Sedan åkte jag ner till en gatukorsning som jag ville se.


Detta är en viktig plats i punkrockens historia. Vi får se om någon listar ut vad jag menar.

Sedan åkte jag till Grand central station och satt och tittade på folk.


Jag besökte också en ny Applestore som öppnats där. Jag var trött och orkeslös. Blåsorna under tårna är tunga av vätska och liksom hänger under tårna. De lär spricka när som helst. Jag tog tunnelbanan hem efter min planlösa vandring och lyssnade på musik på rummet en stund. Sedan åkte jag ner till City hall och mötte Ivar. Vi gick och käkade indiskt i East village. Därefter tog vi farväl för denna gång och jag åkte hem och provpackade lite. Det såg inte bra ut. Det var omöjligt att få ihop väskan.

20 287 steg.

Nu är det morgon på själva resdagen. Jag har fåttmpacka om flera gånger och nu är även handbagaget fullt och tungt. Nu återstår frukost, utcheckning och avfärd. De här ska jag prova på hemvägen.


Hälsokostpreparat men jag har hört gott om dessa.


- Upplagt med min iPad. För att se bilderna bättre måste man klicka på dem. De öppnas då i Picasa i full upplösning.

8 kommentarer:

  1. Hej!

    Undrar om vi kom hem med samma plan? Jag och maken flög SAS från Newark. Landade 07.00 i morse, så nu är man jetlaggad minst sagt ...

    Hoppas du är nöjd med din resa. Jag är jättenöjd med vår. Vi var borta fem nätter.

    Ska läsa ifatt dina inlägg senare.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst flög vi med samma plan! Synd att vi inte sågs!

      Radera
    2. Nämen! Det var verkligen synd att vi inte sågs. Funkade medlet mot jetlag förresten? ;)

      Radera
  2. http://www.youtube.com/watch?v=_a4xN1tiJhY

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Fick googla fram det men där var det minsann. Tack för upplysningen!

      Radera